טיפים לקשירת גלשן סאפ לגג הרכב
בשנתיים- שלוש האחרונות חלה מהפכה מדהימה בתחום הגלישה, הסאפ נכנס לחיינו כאילו היה פה מאז ומעולם.
החדירה של הסאפ לעולמנו מזכירה לרבים מאיתנו את החדירה של אופניי השטח והכביש,
בהתחלה לא היה כמעט לאף רוכב מתקן מותאם וכל אחד היה מחבר את אופניו על פי הבנתו וראות עיניו.
לאחרונה התחלנו לראות יותר ויותר גלשני סאפ שקשורים בצורה פיראטית ומסוכנת,
לכן החלטנו לתת מספר טיפים חשובים לקשירת גלשן לגג המכונית בצורה נכונה ובטוחה:
1.אסור לגלשן לבלוט יתר על המידה בחלקו הקדמי של הרכב,
אך חשוב שנוסעי הרכב מקדימה יישמרו על קשר עיין עם חרטום הגלשן ולראות שאין תזוזות חדות מידי ושהגלשן יציב ומקובע.
2.יש להניח את הגלשן בצורה הפוכה, כאשר החרבות פונות כלפי מעלה ונמצאות בחלקו האחורי של הרכב. (גם במקרה בו ישנם שני גלשנים)
3.את קשירת הרצועות יש לחלק לפחות לשתי נקודות לאורך הגלשן (בשליש הקדמי שלו ובשליש האחורי) ולא רק בנקודה אחת במרכז.
4.אין לקשור חזק מידי את הגלשן היות ויכול לעשות לו נזק, אך גם חלש מידי ורפוי עלול להיות מסוכן הן לגלשן והן לנהגים סביבך.
5.בקשירה של מספר גלשנים מומלץ להניח ריפוד בין הגלשנים כגון מגבת או שמיכה למניעת התנגשויות ביניהם.
6.את עודפי הרצועה חשוב להצניע ע”י הכנסתם לרכב עם סגירת הדלתות. חבלים מתנופפים הם מקור לבעיות לא צפויות.
הכללים תקפים כמובן לכל דרך של קשירת גלשן לרכב, בין אם על גגון, גגון מתנפח, רפידות ספוג או מתקן ייעודי לגלשנים.
עדיף שלא להשתמש בחבלים מאולתרים אלא מומלץ לרכוש בכל חנות של כלי עבודה סט רצועות מתיחה בעלות לא יקרה,
אך תשמור על היקר לנו כמעט מכל – הסאפ שלנו.
נסיעה טובה ובטוחה
Sup-here Team